نمایشگاه MWC 2019، رویداد جهانی موبایل بارسلون در حال برگزاری است و سونی هم در این رویداد حضور دارد. این کمپانی در جریان این رویداد در کنار رونمایی از دو گوشی میانرده اکسپریا 10 و 10 پلاس، از گوشی پرچمدار 2019 خود با نام سونی اکسپریا وان (Sony xperia 1) رونمایی کرد. با موبایلیکا همراه باشید تا این گوشی را با هم بررسی کنیم.

 

گوشی سونی اکسپریا 1؛ پرچمدار 2019 سونی

اولین گوشی با نمایشگر 4K

سونی اکسپریا وان اولین گوشی هوشمندی است که از نمایشگر اولد 4K با نسبت تصویر 21 به 9 بهره می‌برد. نمایشگر 6.5 اینچی این گوشی که CinemaWide نام دارد، دارای رزولوشن 3840 در 1644 است که از HDR پشتیبانی می‌کند.

تعداد زیادی گوشی هوشمند وجود دارند که از صفحه نمایش 6.5 بهره می‌برند اما اکسپریا 1 به لطف نسبت ابعادش، از همه این گوشی‌ها کشیده‌تر است.

گوشی Sony experia 1

گوشی Sony xperia 1

 

طراحی نقطه مقابل ترند بازار

مدت‌هاست که ترند بازار موبایل به سمت حذف حاشیه‌ها رفته است. ابتدا شاهد ناچ کوچکی در بالای صفحه نمایش بودیم و کم کم سعی شد همین ناچ هم حذف شود. این روند به جایی رسید که نمایشگر حفره دار و دوربین کشویی آخرین‌ و جدیدترین تکنیک‌هایی شدند که در طراحی نمایشگر به کار گرفته شدند. حالا نه تنها سونی در پرچمدار 2019 خود از ناچ بهره نبرده، بلکه به عقب هم بازگشته و کاملاً شاهد حاشیه پهنی در بالای گوشی هستیم.

 

سخت افزار قدرتمند

سونی پرچمدار 2019 خود را به قدرتمندترین پردازنده کوالکام، یعنی اسنپدراگون 855 مجهز کرده است که این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 640 جفت شده است.

این گوشی پرچمدار 2019 در دو نسخه با حافظه‌های داخلی 64 و 128 گیگابایت عرضه خواهد شد که هر دو نسخه از 6 گیگابایت رم بهره می‌برند. ضمناً اصلاً نگران حافظه هم نباشید زیرا می‌توانید از جایگاه سیم کارت دوم برای قرار دادن حافظه MicroSD تا ظرفیت 512 گیگابایت استفاده کنید.

توان مورد نیاز این گوشی را باتری غیر قابل تعویض 3300 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی تامین می‌کند.

 

اولین گوشی سونی با دوربین سه‌گانه

گوشی سونی xperia 1 اولین گوشی کمپانی سونی است که از دوربین سه گانه بهره می‌برد که یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 از نوع واید، سنسور دیگر 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 از نوع تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر از نوع اولترواید و با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است.

 

تمرکز بر multitasking

سونی در گوشی سونی اکسپریا 1 روی Multitasking تمرکز کرده است به این معنا که می‌توانید هم‌زمان دو برنامه را روی گوشی اجرا کنید، یک برنامه را بالای نمایشگر پین کرده (pin) و برنامه دیگری را هم‌زمان در پایین صفحه نمایش و البته در سایز بزرگ‌تر از برنامه اول داشته باشید. این برای شرایطی مناسب است که بخواهید مثلاً نقشه را داشته باشید و هم‌زمان از برنامه دیگری هم استفاده کنید.

 

سونی متاسفانه هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه پرچمدار 2019 خود ارائه نکرده است.