وزیر ارتباطات دقایقی قبل از نت سنج پلاس سامانه تست کیفیت اینترنت رونمایی کرد. هدف این سامانه تست کیفیت اینترنت و مقایسه وضعیت سرویس دهی اپراتورها با یکدیگر است.

جهرمی با بیان اینکه برای نخستین بار در جهان اینکار صورت می گیرد در توییتر نوشت  برای اینکه اپراتورها کیفیت اینترنت بهتری را ارایه دهند سامانه نت سنج پلاس راه اندازی شده است. به گفته جهرمی در این سامانه وضعیت پوشش و کیفیت و همچنین شکایات مردم از اپراتورها به طور شفاف قرار گرفته است.

هرچند در دقایق نخست معرفی نت سنج پلاس به نظر می‌رسد که این سامانه با مشکلات فنی روبه رو شد و دسترسی با آن با اختلال روبه رو بود. این سامانه دارای تست سرعت است که کاربران میتوانند سرعت خود را هم برای سرورهای داخلی هم سرورهای خارجی تست کنند.

عمومی سازی سرویس داخلی

سامانه نت سنج پلاس در واقع همان سامانه سنجش کیفیت سرویس است که سالهاست رگولاتوری ایران برای سنجس خدمات اپراتورها از آن استفاده می‌کند اما اطلاعات این سامانه هیچ گاه عمومی نشده بود.

رگولاتوری از این اطلاعات برای رتبه بندی اپراتورهای خدمات دهنده اینترنت استفاده می‌کرد اما حالا این اطلاعات در دسترس کاربران قرار گرفته است.