ردیابی گوشی های مفقود شده و یا به سرقت رفته همواره دارای سختی ها و مشکلات فراوانی بوده است، به نحوی که برخی افراد از پیگیری آن صرف نظر می کنند. بر طبق روال قانونی در ابتدا فرد بایستی شکایتی مبنی بر سرقت گوشی تنظیم کند و دستور قضایی را برای پیگیری تلفن همراه از طریق شماره اختصاصی گوشی (IMEI) از طریق تک تک اپراتورهای همراه دریافت نماید.

و پس از تحویل نامه قضایی در انتظار پاسخی از اپراتورها مرتبط مراتب را شخصا پیگیری کند.

سرویس جدید همراه اول برای رد یابی گوشی های همراه در کاهش مراجعات و عدم اتلاف وقت مردم و هم چنین تسریع در دریافت پاسخ بسیار عالی و قابل تحسین است. نحوه درخواست این سرویس و جزییات آن به شرح زیر است.


 


مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی مفقود شده یا دزدیده شده خود می توانند از روش های زیر استفاده کنند:

 

ارسال شماره سریال گوشی از طریق شماره گیری کد #۲۱۴۱*۱۱۱*

از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول باارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

 

سیستم ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس ازدریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و درپایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند. پس از گذشت ۱۰ روز در صورت موفقیت در ردیابی گوشی مبلغ ۳۰۰۰ تومان به حساب مشترک منظور شده و کد رهگیری در اختیار مشترک قرار می گیرد تا مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید.  درصورت عدم موفقیت،هزینه ای از مشترک کسر نشده و مشترک می تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند.

در هر دوره، شما تنها می توانید درخواست ردیابی یک گوشی را ازطریق یک شماره همراه اول اعلام کنبد.

شما می توانید، در طول هر دورهی ۱۰ روزه یکی از روشهای زیر از وضعیت فعال و غیر فعال بودن سرویس ردیابی و نیز تاریخ اتمام مهلت ردیابی اطلاع پیدا کنید:

 

         شماره گیری کد #۲۱۴۰*۱۱۱*

         ارسال ۲۱۴۰ به سرشماره ۱۱۱