چند روز قبل شیائومی، ردمی را برندی مستقل اعلام کرد و گفت که اولین گوشی با برند Redmi در تاریخ ۱۰  ژانویه برابر با ۲۰ دی‌ماه رونمایی می‌شود. انتظار می‌رود که این موضوع شامل گوشی‌های ردمی ۷ و ردمی نوت ۷ شیائومی شود. براساس آخرین اخبار، یکی از این دو گوشی هوشمند در بنچمارک گیک‌بنچ با تراشه‌ی ۶۶۰ کوالکام رویت شده است.

 


گوشی هوشمند شیائومی در تست تک‌هسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۱٫۴۶۲ و در تست چندهسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۴٫۵۵۶ شد که امتیازهایی نزدیک به گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام هستند.

 

تراشه‌‌‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام که در گوشی‌های هوشمند ردمی نوت ۵ پرو و ردمی نوت ۶ پرو به‌کار برده شده است، با طراحی لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید شده‌‌اند. این بدان معنی است که ردمی نوت ۷ نسخه‌ی ارتقایافته‌ی این سری محسوب می‌شود.

 

باتوجه‌به اینکه ردمی نوت ۷ قرار است با اندروید ۹ پای راهی بازار شود، درنتیجه این گوشی اولین دستگاه سری ردمی است که با این نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید معرفی می‌شود و در بین گوشی‌های هوشمند شیائومی، دومین گوشی هوشمندی است که بعد از می میکس ۳ با این نسخه‌ی اندروید به بازار عرضه خواهد شد. نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد که ردمی نوت ۷ با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی معرفی خواهد شد. البته ممکن است ردمی نوت ۷ پرو با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی رونمایی شود. باید تا روز رونمایی منتظر بمانیم ببینیم بالاخره شیائومی گوشی‌های هوشمند جدید خود را با چه مشخصاتی به بازار عرضه خواهد کرد.


منبع: زومیت