با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و کم شدن ساعات کاری، ویروس کرونا این روزها بخش بزرگی از مردم را خانه نشین کرده است و بخشی دیگر را راهی جاده‌های شمال! حتی اعلام قرنطینه استان‌ها به‌دلیل وخامت ماجرا هم نتوانسته باعث شود عده‌ای از مردم از تلاش خود برای رسیدن به استان‌های شمالی کشور دست بردارند. آنها حتی پس مواجه شدن با راه بسته، ورود از راه‌های فرعی و یا درگیری با نیروهای مسئول را در دستور کار خود برای رسیدن به هدف قرار داده‌اند. در این شرایط مسئولینی نیز هستند که تلاش می‌کنند با اقداماتی، مردم را به خانه نشینی تشویق کنند. در همین راستا وزیر ارتباطات از ارائه 100 گیگ اینترنت ثابت رایگان خبر داده است.

 

جزییات در ادامه مطلب ... 

100 گیگ اینترنت ثابت رایگان تا پایان سال

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت:

«اینترنت رایگان عرضه کنید»
این درخواستی است که بسیاری از شما از وزارت ارتباطات داشته‌اید. امروز از ارائه کنندگان خدمات «اینترنت ثابت» درخواست کردیم که از فردا تا پایان سال جاری، برای همه کاربران خود به صورت رایگان یک بسته 100 گیگابایتی فعال کنند.
تجمع‌کمتر، پیشگیری بیشتر #کرونا

سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور هم دقایقی پیش با تأیید این خبر، از فعالسازی بسته 100 گیگابایتی از روز آینده خبر داد و گفت:

از فردا یک بسته 100 گیگابایتی اینترنت رایگان ثابت(مخابرات و مودم‎های خانگی ایرانسل و مبین نت) برای همه فعال می شود و فرصت استفاده از آن تا پایان سال ادامه دارد.
تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر

باوجود آنکه هادیان تنها به مخابرات و مودم‌های خانگی ایرانسل و مبین نت اشاره کرده است، به نظر می‌رسد که این طرح شامل تمامی سرویس‌های اینترنتی ثابت می‌شود.

این روزها گفته شده که با قرنطینه خانگی مردم، میزان مصرف دیتای کشور تا 40 درصد افزایش داشته است و این دلیل اصلی افت کیفیت اینترنت در روزهای گذشته بود. حالا باید دید که آیا با اعطای اینترنت 100 گیگابایتی به همه کاربران، بستر کافی برای این شرایط فراهم شده و یا باید در انتظار کاهش بیشتر سرعت اینترنت و حتی قطع آن باشیم.

 

 

پشیمانی شاتل از فعال‌سازی سرویس 100 گیگ رایگان

ظاهراً شاتل تاریخ شروع و پایان اینترنت 100 گیگ را یک روز (روز 18ام اسفند) تنظیم کرده است و در زمان مصرف اینترنت، حجم از اینترنت پایه کاربر و نه بسته هدیه، کسر می‌شود. نکته عجیب اینست که تاریخ بسته هدیه یک ساله و سر رسید آن 18/12/99 درج شده، در صورتیکه اعلام شده بود این بسته تا 29 اسفند اعتبار خواهد داشت.

شاتل به این دلیل دست به تغییر تاریخ انقضای سرویس 100 گیگ زده است که اولویت مصرف با سرویس فعالی است که زودتر تاریخ آن به اتمام برسد. بدین ترتیب حجم مصرفی از سرویس اصلی کاربران کم خواهد شد و به احتمال بالا پس از 29 اسفند، سرویس 100 گیگابایتی ناپدید خواهد شد!

پشیمانی شاتل از فعال‌سازی سرویس 100 گیگ رایگان

اینکه چرا شاتل تصمیم گرفته دست به چنین حرکتی بزند، سوالیست که تنها مسئولین این شرکت می‌توانند پاسخگوی آن باشند. اما احتمالاً شاتل پس از آنکه شرکت‌ها یک خط در میان سرویس رایگان را برای کاربران فعال کردند، از تصمیم خود پشیمان شده و تصمیم گرفته تا هدیه‌ای کاربران را باز نشده از آنها پس بگیرد.

طبق شواهد موجود و نظرات کاربران، باوجود اعلام وزیر ارتباطات، بسیاری از شرکت‌های بزرگ سرویس‌دهنده اینترنت مانند پارس آنلاین همچنان بسته 100 گیگابایتی را برای مشترکین خود فعال نکرده‌اند. کاربران زیادی هم عنوان کرده‌اند که مخابرات و اینترنت 2020 هم 100 گیگ اینترنت وعده داده‌شده را به سرویس کاربران اضافه نکرده‌اند. اما در این میان، شاهد مورد عجیبی از شرکت شاتل بودیم که توسط چندین کاربر گزارش شد.

به‌روزرسانی: روش فعال سازی اینترنت 100 گیگابایت رایگان

روش فعال کردن اینترنت 100 گیگ ایرانسل

با استناد به آنچه که کاربران در بخش نظرات اعلام کرده‌اند، مشترکین ایرانسلی که از مودم‌های این شرکت استفاده می‌کنند از طریق اپلیکیشن MyIrancell، قسمت پیشنهادهای ویژه می‌توانند 100 گیگابایت اینترنت رایگان را دریافت کنند. البته امکان فعالسازی 100 گیگابایت رایگان ایرانسل از طریق کد *98# نیز وجود دارد.

روش فعال کردن اینترنت 100 گیگ اندیشه سبز خزر

شرکت اندیشه سبز خزر هم که کاربرانی زیادی در استان‌های شمالی کشور دارد، درخصوص نحوه فعال‌سازی بسته 100 گیگابایتی در وبسایت خود گفته است:100 گیگابایت حجم، به سرویس کاربران گرامی اضافه شده است. مهلت استفاده از این بسته تا 29 اسفند امسال می باشد. این حجم به صورت بسته پین حجم اضافه به صورت خودکار برای تمام مشترکین فعال گردیده است. همچنین کاربرانی که سرویس خود را تمدید نکرده‌اند، درصورت تمدید می‌توانند از 100 گیگابایت اینترنت رایگان بهره‌مند گردند.

روش فعال کردن اینترنت 100 گیگ شاتل

شاتل در سایت خود اعلام کرده است که این بسته به‌صورت خودکار برای همه کاربران فعال خواهد شد و از طریق سایت مای شاتل، در بخش بسته‌های ترافیک فعال می‌توانید آن را مشاهده کنید. اما ظاهراً نیاز است با مراجعه به بخش خدمات شاتل و سپس کد تخفیف، با وارد کردن کد تخفیف ارائه شده بسته را فعال کنید. شاتل همچنین اعلام کرده است، در صورت در اختیار داشتن چند بسته فعال، بسته‌ای که تاریخ پایان اعتبارش نزدیک‌تر باشد، زودتر استفاده خواهد شد.

روش فعال کردن اینترنت 100 گیگ صبانت

با استناد به نظرات کاربران، در پنل کاربری صبانت اطلاعات بسته درج شده و در قسمت پایین آن فعال‌سازی 100 گیگ تحمل کرونا نوشته شده که در صورت انتخاب آن، بسته تشویقی فعال خواهد شد.

روش فعال کردن اینترنت 100 گیگ آسیاتک

آسیاتک هم بسته 100 گیگابایتی را برای کاربران خود در دسترس قرار داده و از طریق پنل کاربری قابل فعالسازی است. اما برای آنکه بتوانید از این طرح رایگان استفاده کنید باید حداقل تا تاریخ 29 اسفند 98 سرویس فعال داشته باشید.

روش فعال کردن اینترنت 100 گیگ مبین نت

کاربران اینترنت td-LTE مبین نت برای دریافت 100 گیگابایت اینترنت رایگان می‌توانند از طریق حساب کاربری خود به بخش بانک مجازی وارد شده و گزینه بانک هدایا را انتخاب کنند. سپس در این بخش با انتخاب هدیه 100 گیگابایت مبین نت، طرح رایگان فعال خواهد شد.

روش فعال کردن اینترنت 100 گیگ مخابرات

طبق بررسی‌ها ظاهراً مخابرات اینترنت 100 گیگابایتی رایگان را برای کاربران خود ارائه کرده است و این بسته به‌صورت خودکار فعال می‌شود. برای اطمینان از این موضوع بهتر است به پنل کاربری خود مراجعه کنید. از آنجاییکه تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که مهلت استفاده از بسته رایگان آنها زودتر از موعود مقرر، یعنی 29.12.98 بوده، در صورت مغایرات تاریخ اتمام بسته با این تاریخ، پشتیبانی مخابرات را در جریان قرار دهید.

باتوجه به نظرات تعدادی از کاربران در این مطلب، مبنی بر عدم دریافت بسته 100 گیگابایتی اینترنت ثابت، لطفاً تمامی عزیزان، در نظری جداگانه بفرمایید که از چه شرکتی سرویس اینترنت تهیه کرده‌اید و آیا 100 گیگابایت اینترنت رایگان را دریافت کرده‌اید یا خیر.