5g


این روزها اخبار زیادی درباره اینترنت پرسرعت 5G می‌شونیم و شرکت‌های مختلف به نحوی در حال توسعه محصولات خود هستند که از این شبکه پشتیبانی کند؛ با این وجود باید خبر ناگواری را به شما بدهیم.

 

هفته گذشته، طی تست شبکه 5G در شهر لاهه در هلند، یک فاجعه زیست محیطی رخ داد. گویا در این مدت تست، صدها پرنده بدون هیچ دلیلی و به صورت دست جمعی مردند.

 


گویا تجهیزات و آنتن‌های تست شبکه 5G نزدیک به راه آهنی نصب شده بودند که کنار پارک بوده است. ابتدا گزارش‌ شده بود که 150 پرنده بی‌دلیل جان باخته‌اند اما این تلفات ادامه پیدا کرد و 297 پرنده مرده رسید. طی هفته‌ی گذشته، شهر لاهه در غرب هلند، شاهد یک فاجعه‌ی زیست‌ محیطی بود. صدها پرنده، ظاهرا بدون هیچ دلیل خاصی جان خود را از دست داده و جسدها‌‌ی آنها در پارک محلی افتاده بود.

 

جالب این جاست که این اتفاق دقیقا بعد از تست شبکه 5G در این منطقه رخ داده است. از طرفی پرندگان مرده، مورد آزمایش قرار گرفته بودند و هیچ اثری از ویروس، بیماری، مسمویت و... در بدن یا خون آن‌ها دیده نشده بود. بنابراین به نظر می‌رسد امواج شبکه 5G چنین اثری را بر پرندگان گذاشته‌اند و باعث ایست قلبی در آن‌ها شده است.

 

علاوه بر مرگ صدها پرنده، افراد محلی گزارش کرده‌اند که در همین زمان تست شبکه 5G، اردک‌هایی که در دریاچه نزدیک به محل تست هم بوده‌اند، سرشان را زیر آب می‌بردند تا شاید از امواج این شبکه در امان باشند.

 

 

امواج شبکه 5G جان صدها پرنده را گرفت


نمونه‌های مشابه تاثیر امواج بر محیط زیست

مردن پرندگان و فرو بردن سر اردک‌ها در آب تنها دو نمونه از اتفاقاتی است که در تست شبکه 5G رخ داده است بلکه پیشتر هم شاهد این دست اتفاق‌ها بوده ایم. برای نمونه سال گذشته در و مجددا در جریان تست شبکه 5G در لوپرسوم هلند، مشاهده شد که گاوها خود را به دریاچه می‌انداختند. بنابراین مشاهدات نشان می‌دهد که شبکه 5G روی حیوانات تاثیر بدی داشته است که بی‌شک روی انسان‌ها هم می‌توانند چنین تاثیری را بگذارد.

 

 

 

آیا امواج 5G مضرر است؟

مدت‌هاست که بحث امواج رادیویی داغ شده است. حتی در برخی نقاط کشور ما مانند تهران و شیراز، سایت‌هایی برای اندازه‌گیری میزان تشعشعات هم راه‌اندازی شده است؛ اما با وجود اعتراض مردم، همیشه عنون شده است که این تشعشعات هیچ تاثیر مخربی ندارند.

 

حالا اما در مورد شبکه 5G شاهد چنین رخدادی بودهایم. البته برخی معتقدند که امواج مایکروویو با ولتاژ پایین نمی‌تواند آسیبی به موجودات زنده برساند اما نمی‌توانیم به این اعتقاد استناد کنیم زیرا امواج مایکروویو غیر یونیزه می‌توانند تاثیرات مخرب زیادی روی موجوات زنده داشته باشند. نمونه بارز آن همین تست شبکه 5G بوده است که با فرکانس پایین 7.40 گیگاهرتز انجام شده بود.

 

موضوع اینجاست که اگر امواج شبکه‌ 5G بتواند چنین تاثیر سریعی بر بدن پرندگان بگذارد، بی‌شک برای سایر موجودات زنده و همچین انسان‌ها نیز مضر خواهند بود و این مسئله باید جدی گرفته شود. بیشتر خبرها تایید می‌کند که برنامه‌ی توسعه‌ی اینترنت پرسرعت در جریان است و خبری از توقف احتمالی آن نیست.